Накази облУОН

Наказ ДОН про завершення ДЕР


Наказ ДОН про ДЕР

від 28.02.2011                                                                                        № 170
НАКАЗ
Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району, Запорізького навчально-виховного комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 114 «Про затвердження Положення про експериментальний навчальний заклад», з метою експериментальної розробки й апробації у навчально-виховному процесі шкіл інноваційних методик і педагогічних технологій
Н А К А З У Ю:
1.                Схвалити ініціативу педагогічних колективів комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району (директор – Прінь Л.С.), Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області (директор – Озеров О.Д.) та затвердити заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» (додаток 1).
2.                Підтримати клопотання начальника відділу освіти Василівської районної державної адміністрації Запорізької області В.І.Онищенка (лист від 12.01.2011 № 58/01-19), клопотання начальника відділу освіти Комунарської районної адміністрації Запорізької міської ради С.Ю.Романчука (лист від 21.01.2011 № 68/01-24) та висновки експертної комісії щодо експертизи заявки на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» (додаток 2) про надання комунальному закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області та Запорізькому навчально-виховному комплексу № 23» Запорізької міської ради Запорізької області статусу експериментальних навчальних закладів обласного рівня.
3.                Затвердити Програму дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» на 2011-2016 роки (додаток 3).
4.                Ректору комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради Пашкову В.В.:
            розглянути питання про призначення науковим керівником дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області завідувача кафедри фізичної культури і спорту О.П.Аксьонову;
            забезпечити своєчасне надання організаційної та науково-методичної допомоги педагогічним колективам комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізькому навчально-виховному комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області в проведенні експерименту;
            заслуховувати щорічно звіт про хід експерименту в комунальному закладі «Дніпрорудненська загальноосвітня  школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізькому навчально-виховному комплексі № 23 Запорізької міської ради Запорізької області з теми «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» у термін до 01 травня впродовж 2011- 2016 років;
            надавати звіт про експериментальну роботу на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області до управління освіти і науки облдержадміністрації щорічно у термін до 01 червня впродовж 2011-2016 років.
5.                Начальникам відділів освіти Василівської райдержадміністрації (Оніщенко В.І.), Комунарської райдержадміністрації (Романчук С.Ю.) винайти можливість для створення необхідних умов і відповідної фінансово-матеріальної підтримки дослідно-експериментальної роботи педагогічними колективами комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області за рахунок коштів спеціального фонду ЗНЗ та економії бюджетних коштів.
6.                Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника управління Захарчука В.М.

Начальник управління                                                                  О.Г. Вєрозубов

Дяченко, 239-02-34
Аксьонова, 233-40-53

Додаток 1
до наказу облУОН від 
28.02. 2011
№ 170

ЗАЯВКА
на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу»
на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області
на 2011-2016 роки

Актуальність теми експерименту.
Впродовж останнього десятиріччя в Запорізькій області склалося тривожне положення: різко погіршився стан здоров’я та рівень адаптаційних можливостей дітей та підлітків. Це перш за все пов’язано з низкою протиріч, які мають місце під час перебудови національної системи освіти в умовах соціально-економічної кризи нашої держави.
Криза охопила усі сторони життєдіяльності людини – культурну, соціальну, екологічну, політичну, що є вагомим фактором для стану здоров’я особистості та суспільства. При цьому найбільш страждає підростаюче покоління.
Стан здоров’я дітей та підлітків викликає занепокоєння.
На думку соціологів, причини такого положення здоров’я наступні:
-       незадовільне матеріально-технічне забезпечення життєдіяльності населення;
-       низький рівень медичного обслуговування у порівнянні з сучасними стандартами;
-       глобальне екологічне забруднення.
Однак, найбільш передова група вчених різних наукових галузей, порівнюючи рівень здоров’я населення розвинутих держав, встановили іншу низку причин, кумуляція яких визначає низький рівень культури здоров’я. Зокрема, це:
-       відсутність освіченості населення у питаннях використання резервних можливостей організму з метою адаптації до різних проявів середовища;
-       відставання у еволюційному розвитку суспільства та соціально – психологічних відносинах членів суспільства.
Нездорові дорослі народжують нездорове покоління. Нездорова дитина виховується у нездоровому середовищі. Порочне коло сприяє виникненню глобальної катастрофи – вимиранню нації. За даними ЮНЕСКО та ВОЗ, Україна набула статус держави, яка вимирає.
Приклади здорового образу життя, активного стилю життя відомих осіб (Микола Амосов, Поль Брегг, Валентин Дикуль, Порфирій Іванов, Олександра Стрельнікова, Олександр Мікулін та ін.) наочно довели, що рівень (кількісно-якісні показники здоров’я) знижується незалежно від віку, регіону проживання та соціального середовища  людини. Пріоритетним фактором у підтримці достатнього рівня здоров’я є стиль життя людини.
Хвороби, на які страждає людина, лікує медицина; хвороба – категорія медична. Але значимість медицини для суспільства значно менша, ніж системи освіти. Здоров’я – показник стилю життя особистості, життєвої спроможності людини як цілісної системи у поєднанні її тілесних та психічних характеристик, що формуються під час навчання та виховання. Саме тому здоров’я – категорія педагогічна.
Майбутнє здорової держави – вільне суспільство, вільна особистість, вільна від зовнішніх примусів, тоталітаризму, догматизму у будь-якому пристосуванні. Саме тому вагомою є навчально-виховна функція освітньої установи в розвитку здорової особистості як суб’єкта здорового суспільства.
Звісно, в освітньому закладі будь-якого типу моделюються соціальні відносини, результативність впливів яких демонструють учні у життєвому просторі, що найбільш наочно простежується  у стилі життя кожного.  Саме тому актуальною стає структурування такої освітньої системи, яка спроможна навчити молодь будувати власне життя, орієнтуватися у життєвому просторі, формувати здоровий стиль життя.
Прагнення України бути державою високорозвиненою, правовою, демократичною, авторитетною у світовій спілці  спонукає до необхідності вирішувати не тільки економічні проблеми, але й турбуватися про своїх громадян і перш за все про їхнє здоров’я. Як відомо, саме здорова людина спроможна найбільш ефективно створювати значущі духовні і матеріальні цінності, генерувати нові ідеї і творчо їх розв’язувати. Здоров’я є однією з фундаментальних загальнолюдських цінностей.
Нині в науковій літературі виділяються три підходи до здоров’я людини: біологічний, соціальний та особистісний. Біологічний (відсутність хвороб, досконалість саморегуляції, стабільність фізіологічних процесів) та соціальний (певний рівень соціальної активності, діяльне ставлення особистості до світу) підходи знайшли відбиття у працях Н. Борисенка, Т. Бородюка, В. Водоп’янова, І. Матюшина, Г. Царегородцева, Р. Келлі (R. Kelly), І. Стівена (I. Stephen), С. Алемагно (S. Alemagno) та ін.
Для  нашої теми важливе значення мають наукові роботи прихильників особистісного психологічного підходу до здоров’я (заперечення хвороби в розумінні її переборення, «настанову» на здоров’я): М. Амосова, Г. Апанасенка, І. Брехмана, О. Маслоу, В. Горащука, В. Леві, Ю. Орлова та ін.
Актуальність проблеми формування культури здоров’я особистості пояснюється рядом суперечностей: між потребами суспільства у здорових громадянах і неухильним погіршенням їх здоров’я; між потребами виробництва у майбутніх здорових фахівцях і відсутністю методик їх оздоровлення під час навчання у школі, ПТУ, ВНЗ; між природним прагненням і бажанням людини бути здоровою та рівнем її компетентності про збереження, розвиток здоров’я; між накопиченим науково-технологічним і теоретичним потенціалом фізичної культури та рівнем його опанування окремими людьми.
Аналіз статистичних даних щодо стану здоров’я різних вікових груп населення України, області, певних навчальних закладів показує на критичне положення. Визначення причинно-наслідкових зв’язків відносно цієї проблеми надали нам можливість впевнитися: традиційні підходи до системи навчання учнів за різними предметами, які будуються на принципах догматизму, авторитарності, стереотипності, маніпулятивності відносно суб’єктів, поступово сприяють згасанню резервів здоров’я більшості учасників освітнього процесу. Саме це є головним чинником у розвитку будь-якого відсотку нездоров’я  особистості. Поява високого, інколи – стресового фізичного, психічного, емоційного, інтелектуального навантаження на організм, який розвивається, усугубляє стан та стає причиною розвитку хвороб, які у подальшому переростають у хронічні захворювання. Такий висновок підкріплений також аналізом наукової літератури.
Занепокоєння таким положенням речей вивело нас до пошуку рентабельних технологій, які б дозволили активізувати діяльність суб’єктів освітнього середовища щодо творіння власного здоров’я, водночас не порушуючи концепції діяльності навчального закладу, не вимагаючи додаткового фінансового та часового вкладення. Ми приймаємо позиції М. Амосова, І. Муравова, родини Нікітіних, О. Дубогай, В. Шаповалової із співавт., В. Базарного відносно виховання здорової дитини та концептуальних підходів щодо формування вмінь на навиків ведення здорового способу життя, активного стилю життя. Привабливість цих ідей полягає в тому, що в основі навчально-виховної системи покладений усвідомлений рух в ім’я творіння здоров’я. Відпрацювання таких підходів, практичне використання нових психолого-педагогічних та медичних досліджень надасть можливості в умовах навчального закладу систематично задовольняти потребу в русі не лише учням, а й педагогам, в яких показники стану здоров’я ще гірші.
Якщо розглядати розвиток дитини як виявлення та зростання його біологічного, психічного, особистісного потенціалів, то структура виховання навиків здорового способу життя має будуватися за такими ж напрямками. Але існує людина в динамічних умовах оточуючого середовища. З орієнтацією на сучасне трактування поняття «Здоров’я», його стан (рівень) треба розглядати як з позиції резервних можливостей організму, так і з позиції гармонійного існування з оточуючим середовищем, тобто – з позиції біологічної, психічної та особистісної адаптації та активізації.
Резюмуючи вищезазначене, ми вважаємо, що педагогічні (освітні) заклади та колективи мають займатися педагогічними (освітніми) справами. А виховання гармонійної особистості можливо у гармонійно функціонуючому середовищі; первинна роль при цьому належить гармонізації потреб дитячого й підліткового організму та саногеності (валеологічності) впливів, які надходять зовні.
Саме соціально-педагогічна актуальність визначеної проблеми, рівень її теоретичної та методичної розробленості, потреби навчально-виховної практики зумовили вибір теми «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу».
Вказану тему експерименту визначено у зв’язку з:
-       комплексною науково-методичною проблемою кафедри фізичної культури і спорту Академії «Технологія формування навичок самовдосконалення учнів різного віку в умовах освітнього закладу – школи сприяння здоров’ю» (2007-2012рр.);
-       темою науково-дослідницької між кафедральної лабораторії Академії з проблеми «Формування в дітей та учнів свідомого ставлення до особистого здоров’я» (2009-2011рр.).
Мета експериментальної роботи полягає у створенні ефективно функціонуючої соціально-педагогічної системи навчального закладу, яка забезпечує оптимальні умови якісної життєдіяльності педагогів та учнів на засадах задоволення їхніх базових потреб.
В основі програмного науково-дослідного забезпечення експериментальної діяльності  покладене наступне гіпотетичне ствердження.
Якість життєдіяльності суб’єктів освітнього процесу (педагогів, учнів) підвищиться за таких умов:
-                   розробки та реалізації каскадної програми розвитку навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя;
-                   формування культури здоров’я суб’єктів освітнього середовища шляхом впровадження відповідних сучасних педагогічних технологій;
-                   розробки моделей здоров’яцентрованих дидактичної, виховної, методичної систем і їх експериментальної перевірки;
-                   модернізації системи, оновлення методики фізичного виховання на принципах самооздоровлення, самовиховання, самовдосконалення кожного учня;
-                   відпрацювання біоритмологічного підходу до системи збереження здоров’я учасників освітнього процесу, що дозволить виявити, задіяти, розвинути генетично закодовані резервні можливості їх організму в умовах гармонійного співвідношення із оточуючим середовищем.
Завдання експериментальної роботи:
1.     На основі вивчення спеціальної літератури визначити теоретико-методологічні положення дослідження.
2.     Вивчити та спрогнозувати педагогічні умови розвитку освітнього середовища навчального закладу.
3.     Розробити та експериментально перевірити ефективність каскадної програми розвитку навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя.
4.     Відпрацювати та адаптувати до регіональних умов інноваційні педагогічні технології, спрямовані на збереження природи особистості, гармонізацію з оточуючим середовищем.
5.     Апробувати, скоректувати та впровадити в освітній процес початкової школи інноваційну навчальну програму з фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку «Наука бути здоровим»; інноваційну технологію «Школа розумного руху»; інноваційну технологію формування фізичної культури учнів 5-11 класів «Лідер» (автор – О.Аксьонова).
Об’єкт  – процес формування культури здоров’я суб’єктів у освітньому середовищі.
Предмет – каскадна програма розвитку навчального закладу.
Методологічну та теоретичну основу дослідження становлять ідеї гуманізації освіти, пріоритету розвитку особистості людини в процесі її виховання, вирішальної ролі діяльності у формуванні здорової особистості; тлумачення здоров’я як інтегральної культуротворчої якості людини; основні положення Законів України «Про освіту», «Про середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Державних національних програм «Освіта (Україна ХХ1 століття)», «Діти України», «Здоров’я нації», державної програми розвитку фізичної культури і спорту.
Головні концептуальні положення, на яких базується програмний проект, полягають в тому, що культура здоров’я особистості є складовою духовної культури, однією з головних умов її життєвої спроможності, щасливого майбутнього. Формування культури здоров’я особистості починається в родині, в навчальному закладі, в подальшому в родині й в навчальному закладі продовжується, вдосконалюється, але ніколи не завершується. Залежно від структури біологічного, психічного та особистісного потенціалів визначається творчий рівень розвитку особистості, який має первинне значення для будування індивідуального здорового стилю життя, творіння власного здоров’я. Існуючи в динамічному оточуючому середовищі, кожну мить людина відчуває різновиди його впливів на стан, самопочуття, настрій тощо. Підвищити рівень адаптаційних можливостей організму на різноманітні впливи (фізичні, соціальні, політичні, екологічні, емоційні, інформаційні) за умови підтримки оптимально рівня працездатності можливо, якщо забезпечити функціонування відповідних засобів щодо формування, зміцнення, збереження, вдосконалення, використання, оновлення різних складових здоров’я. Зміст потенціалів та реальний рівень (кількість і якість) здоров’я кожного суб’єкту освітнього процесу обумовлюють змістовне наповнення навчальної діяльності та шляхи формування культури здоров’я кожного її учасника. Означене можливо лише за умов оновлення самої освітньої системи навчального закладу за умов холістичного (цілісного) підходу до вирішення проблеми. В час економічної кризи найбільш рентабельним є проектний підхід до розвитку та функціонування навчального закладу.

Пріоритетні напрямки здійснення дослідно-експериментальної роботи

Організаційно-педагогічною основою формування культури здоров’я суб’єктів освітнього середовища є соціальні рівневі заходи, які диференційовано сприяють  формуванню, укріпленню, збереженню, вдосконаленню, використанню, передачі, оновленню (у подальшому – ФУЗВВПО) здоров’я індивідуумів.
1 – медико – профілактичний рівень ФУЗВВПО здоров’я: зорієнтований на інформування учасників програми та виконання заходів по профілактиці здоров’я:
           розробка, апробація, адаптація системи профілактичних заходів, спрямованих на оздоровлення оточуючого середовища життєдіяльності особистості;
           впровадження в дію наукових заходів щодо інформування та просвіти  усіх учасників програми;
           науково-медичний моніторинг здоров’я суб’єктів освітнього середовища;
           науково-медичне забезпечення діяльності учнівських лабораторій.
 2 – освітній рівень ФУЗВВПО здоров’я, заснований на навчанні вмінню приймати адекватні ФУЗВВПО здоров’ю рішення на фундаменті знань, вмінь та навиків, що засвоєнні суб’єктом:
           програмно-методичне забезпечення освітнього процесу;
           розробка, відпрацювання, підтримка педагогічних природо відповідних (REAL) технологій, що спрямовані на особистісне самовизначення, формування Людини, здатної творити власне здоров’я в гармонії з оточуючим середовищем;
           дослідно-експериментальна розробка та впровадження тематичних освітніх програм на основі інтегративно - курсового підходу до державного стандарту освіти.
3 – радикальний рівень ФУЗВВПО здоров’я: який заснований на опануванні суб’єктами освітнього середовища методів самопізнання, самоаналізу та самовиховання:
           створення регіональних програм, творчих пошукових лабораторій, консультаційних пунктів та розробка відповідної щодо їх діяльності   нормативної бази;
           пропаганда проблем формування культури здоров’я в засобах масової інформації, що сприятиме становленню самопізнання особистості, підвищенню престижу здорового способу життя.
4 - творчий рівень ФУЗВВПО здоров’я: це цілісна система уявлень про природу в собі, в суспільстві, у відношеннях, які засновані на мотивації до дії відповідно з етичними категоріями:
           розробка моделі здоров’ятворчої родини;
           розробка моделі авторитетного педагога - валеолога;
           розробка Статуту школи здоров’я та активного стиля життя;
           розробка моделі випускника школи здоров’я та активного стиля життя.
Для вирішення завдань експерименту використовуються загальнонаукові методи: історико-логічний, теоретичний і порівняльний аналізи нормативно-правових актів, документів і матеріалів з питань реформування системи освіти, аналіз філософської, педагогічної, методичної, правової, соціологічної, психологічної літератури (монографії, періодичні видання, матеріали науково-практичних конференцій, навчальні програми, посібники тощо), узагальнення отриманої інформації, системний аналіз; теоретичне моделювання; діагностичні (анкетування, опитування, бесіди, соціометричні, прогностичні, обсерваційні тести).
Основний метод дослідження – комплексний експеримент.
Термін реалізації програми експерименту - п’ять років - 2011 – 2016 рр.
I.     етап – березень, 2011 - червень, 2011 рр. - організаційно-прогностичний:
1)  проектування змістовної наповненості діяльності суб’єктів освітнього процесу в контексті формування їхньої культури здоров’я;
2)    оцінка впливів оточуючого середовища на здоров’я особистості;
3)    вивчення та прогнозування умов освітнього та соціокультурного простору;
4)    розробка методик діагностування та моніторингу;
5)    розробка каскадної програми розвитку навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя;
6)    визначення критеріїв результативності програмного проекту у єдиному освітньому середовищі;
7)    систематизація результатів першого етапу експерименту.
II.  етап – вересень, 2011 - грудень, 2011 рр. - теоретично-пошуковий:
1)    науково-інформаційні досліди, на основі яких необхідно визначити теоретико-методологічні положення експериментального матеріалу;
1)    моделювання нового змісту освіти, спрямованого на формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу;
2)    проведення констатувального експерименту;
3)    аналіз результатів другого етапу програмного проекту та внесення відповідних коректив.
III.   етап – січень, 2012 – червень, 2015 рр. – формувально-аналітичний:
1)    розробка та апробація методики формувального експерименту;
2)    адаптація до регіональних умов, впровадження та відпрацювання інноваційних педагогічних технологій;
3)    розробка, апробація, впровадження програми моніторингу якості експериментальних розробок;
4)    аналіз та підведення підсумків етапу експерименту, визначення позитивних та негативних наслідків дослідженої роботи.
IV.  етап – вересень, 2015 – червень, 2016  рр. – контрольно-діагностичний:
1)  проведення контрольного експерименту;
2)  узагальнення результатів науково-дослідницької роботи; формулювання висновків;
V.     етап – червень, 2016 – грудень, 2016 рр. – редакційний:
1)  оформлення результатів дослідження (авторські навчальні програми, дидактичний матеріал, пакети методичних документів, картотека інновацій, збірники науково-методичних праць, відповідний тезаурус);
2)    прогнозування шляхів подальшого інноваційного розвитку навчального закладу – Школи здоров’я та активного стилю життя, створення умов для реалізації нових проектів.
Очікувані результати.
На рівні освітнього процесу
-                   організація і науково-методичне забезпечення діяльності інноваційного навчального закладу в контексті реалізації глобальної проблеми формування, зміцнення, збереження, відновлення, передачі здоров’я;
-                   поступова та системна реалізація учасниками освітнього процесу ряду проектів, спрямованих на розвиток навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя;
-                   підвищення рівня психофізичного стану педагогів та учнів різного віку у зв’язку із змінами оточуючого середовища та індивідуального самопочуття, рівня здоров’я;
-                   збагачення світогляду суб’єктів освітнього процесу в контексті вдосконалювальної функції засобів фізичної культури щодо індивідуального і суспільного здоров’я;
-                   оновлення та систематизація програмно-методичного забезпечення для реалізації проблеми збереження, розвитку здоров’я учнів, їхніх батьків, учителів, підвищення рівня культури здоров’я суб’єктів освітнього середовища;
-                   друкування програм, методичних рекомендацій і посібників для педагогів і батьків з метою оптимізації процесу формування фізичної культури, формування культури здоров’я.
На рівні вдосконалення особистості педагога, учня
-                   Оптимальний стан здоров’я суб’єктів освітнього процесу (педагогів, учнів), необхідній та достатній щодо якісної їхньої життєдіяльності.
-                   Професійне вдосконалення педагогів.
Основні напрямки відстеження ефективності експериментальних розробок:
-                   Кількісні та якісні показники стану здоров’я суб’єктів освітнього середовища.
-                   Сформованість культури тіла, культури манер, культури поведінки особистості.
-                   Мотивація на здоров’я, свідоме ставлення учнів і педагогів на формування особистого здоров’я, збереження здоров’я оточуючих.
-                   Фізична, соціальна та психологічна адаптація  педагогів та учнів.
-                   Творчий рівень потенціалу розвитку учнів та педагогів.
Передбачені  загальні критерії відстеження рівня культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
-                   Рівень сформованості фізичної культури учнів, педагогів.
-                   Рівень емоційно-вольового розвитку учнів, педагогів
-                   Рівень інтелектуального розвитку особистості.
-                   Рівень самоусвідомлення особистості учня, педагога.
-                   Рівень самореалізації учня, педагога.
Достовірність результатів забезпечуватиметься конкретним використанням методик і технологій за погодженням із науковим керівником та консультантами експерименту, якісною обробкою експериментальних даних, систематичним порівняльним аналізом.
Базою для проведення експерименту є:
-                   Комунальний заклад «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.», який знаходиться за адресою - Василівський район м. Дніпрорудне вул. Шкільна, 2-б. Телефон (06175) 61984
-                   Комунальний заклад «Запорізький навчально-виховний комплекс № 23» Запорізької міської ради Запорізької області, який знаходиться за адресою −м. Запоріжжя вул. Парамонова 6-а. Телефон (061) 7698027
сайт: znvk№23.narod.ru
Організаційне й кадрове забезпечення дослідно-експериментальної роботи
Аксьонова Олена Петрівнанауковий керівник експерименту, завідувач кафедри фізичної культури і спорту Комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидат педагогічних наук, доцент
Наукові консультанти:
Конох Анатолій Петрович – завідувач кафедри теоретичних основ фізичної культури факультету фізичного виховання Запорізького національного університету, доктор педагогічних наук.
Ястребова Валентина Яківна – проректор з науково-методичної роботи Комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидат педагогічних наук, доцент

Науковий керівник                                                              О.П.Аксьонова

Директор комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району                                                        Л.С. Прінь

Директор Запорізького навчально-виховного комплексу № 23» Запорізької міської ради Запорізької області                                                             О.Д.Озеров




Додаток 2
до наказу облУОН від 
28.02. 2011
№ 170

ВИСНОВКИ
експертної комісії щодо експертизи заявки на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» на базі
комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області
на 2011-2016 роки

Експертна комісія у складі:
Ястребова В.Я.                      голова комісії, кандидат педагогічних наук, проректор з науково-методичної роботи комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради;
Лупінович С.М.                     член комісії, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради; доцент;
Приходько В.М.                    член комісії, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри андрагогіки та освітніх вимірювань комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради;
-       провела експертизу заявки на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області (зареєстровано за адресою − Василівський район м. Дніпрорудне вул. Шкільна, 2-б. Телефон (06175 - 61984); Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області (зареєстрованого за адресою −.м. Запоріжжя вул. Парамонова 6-а. Телефон (061) 7698027 e-mail: school23zp@gmail.com сайт: znvk№23.narod.ru)
і встановила:
1.                Актуальність проблеми доказово співвіднесено із сучасними вимогами і пріоритетними напрямами розвитку освіти в Україні та зарубіжжі.
2.                Мета і завдання експериментальної діяльності спрямовані на створення ефективно функціонуючої соціально-педагогічної системи навчального закладу, яка забезпечуватиме оптимальні умови якісної життєдіяльності педагогів та учнів на засадах задоволення їхніх базових потреб.
3.                Керівництво експериментальною роботою здійснюють спеціалісти високої кваліфікації, автори, укладачі оригінальних методик, посібників з науково-методичного забезпечення процесу фізичного виховання учнів різного віку, збереження їхнього здоров’я, формування культури здоров’я.
4.                Управлінський потенціал керівничого складу і кадрове забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів має достатній рівень для здійснення завдань експериментальної роботи.
5.                Матеріально-технічна база навчальних закладів відповідає вимогам експериментальної діяльності.
6.                У цілому членами комісії експертна оцінка даної заявки визнана позитивною.

Ухвалили:
підтримати ініціативу педагогічних колективів комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області (директор Прінь Л.С.); Запорізького навчально-виховного комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області (директор Озеров О.Д.) щодо проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу» (науковий керівник – Аксьонова О.П., завідувач кафедри фізичної культури і спорту комунального закладу «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидат педагогічних наук, доцент).
Рекомендації
Вважаємо, що дослідно-експериментальна робота на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області  може бути розпочата у відповідності до заявки з 01.03.2011р.

Голова комісії:                                                            В.Я. Ястребова

Члени комісії:                                                              С.М.Лупінович

                                                                                     В.М.Приходько

«Підпис В.Я. Ястребової, С.М.Лупінович, В.М.Приходько засвідчую»

Ректор                                                                         В.В. Пашков



Додаток 1
до наказу облУОН від 
28.02. 2011
№ 170

ПРОГРАМА
дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, Запорізького навчально-виховного комплексу №23 Запорізької міської ради Запорізької області з проблеми «Проектний підхід до формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу»


Виконавці:
педагогічний колектив комунального закладу «Дніпрорудненська загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Василівського району Запорізької області, який знаходиться за адресою - Василівський район м. Дніпрорудне вул. Шкільна, 2-б. Телефон (06175) 61984;
педагогічний колектив Запорізького навчально-виховного комплексу № 23 Запорізької міської ради Запорізької області, який знаходиться за адресою − м.Запоріжжя вул. Парамонова 6-а. Телефон (061) 7698027; e-mail: school23zp@gmail.com сайт: znvk№23.narod.ru

Науково-методичне забезпечення експерименту здійснюється комунальним закладом «Запорізька обласна академія післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради в особах: кандидата педагогічних наук, завідувача кафедри фізичної культури і спорту, доцента Аксьонової О.П.; кандидата медичних наук, доцента кафедри фізичної культури і спорту Завгородньої С.В.; старших викладачів кафедри Миронюк О.І., Півненко Ю.В.

Мета дослідно-експериментальної роботи полягає у створенні ефективно функціонуючої соціально-педагогічної системи навчального закладу, яка забезпечує оптимальні умови якісної життєдіяльності педагогів та учнів на засадах задоволення їхніх базових потреб.
Завдання дослідно-експериментальної роботи:
1.     На основі вивчення спеціальної літератури визначити теоретико-методологічні положення дослідження.
2.     Вивчити та спрогнозувати педагогічні умови розвитку освітнього середовища навчального закладу.
3.     Розробити та експериментально перевірити ефективність каскадної програми розвитку навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя.
4.     Відпрацювати та адаптувати до регіональних умов інноваційні педагогічні технології, спрямовані на збереження природи особистості, гармонізацію з оточуючим середовищем.
5.     Апробувати, скоректувати та впровадити в освітній процес початкової школи інноваційну навчальну програму з фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку «Наука бути здоровим»; інноваційну технологію «Школа розумного руху»; інноваційну технологію формування фізичної культури учнів 5-9 класів «Лідер» (автор – О.Аксьонова).
Термін реалізації програми експерименту - п’ять років - 2011 – 2016 роки
I.                    етап – лютий, 2011 - червень, 2011 рр. - організаційно-прогностичний:
1)  проектування змістовної наповненості діяльності суб’єктів освітнього процесу в контексті формування їхньої культури здоров’я;
2)    оцінка впливів оточуючого середовища на здоров’я особистості;
3)    вивчення та прогнозування умов освітнього та соціокультурного простору;
4)    розробка методик діагностування та моніторингу;
5)    розробка каскадної програми розвитку навчального закладу як Школи здоров’я та активного стилю життя;
6)    визначення критеріїв результативності програмного проекту у єдиному освітньому середовищі;
7)    систематизація результатів першого етапу експерименту.
II.               етап – вересень, 2011 - грудень, 2011 рр. - теоретично-пошуковий:
1)  науково-інформаційні досліди, на основі яких необхідно визначити теоретико-методологічні положення експериментального матеріалу;
2)  моделювання нового змісту освіти, спрямованого на формування культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу;
3)  проведення констатувального експерименту;
4)  аналіз результатів другого етапу програмного проекту та внесення відповідних коректив.
III.            етап – січень, 2012 – червень, 2015 рр. – формувально-аналітичний:
1)    розробка та апробація методики формувального експерименту;
2)    адаптація до регіональних умов, впровадження та відпрацювання інноваційних педагогічних технологій;
3)    розробка, апробація, впровадження програми моніторингу якості експериментальних розробок;
4)    аналіз та підведення підсумків етапу експерименту, визначення позитивних та негативних наслідків дослідженої роботи.
IV.           етап – вересень, 2015 – червень, 2016  рр. – контрольно-діагностичний:
1)  проведення контрольного експерименту;
2)  узагальнення результатів науково-дослідницької роботи; формулювання висновків;
V.     етап – червень, 2016 – грудень, 2016 рр. – редакційний:
1)  оформлення результатів дослідження (авторські навчальні програми, дидактичний матеріал, пакети методичних документів, картотека інновацій, збірники науково-методичних праць, відповідний тезаурус);
2)    прогнозування шляхів подальшого інноваційного розвитку навчального закладу – Школи здоров’я та активного стилю життя, створення умов для реалізації нових проектів.


«Схвалено на засіданні кафедри фізичної культури і спорту»
Протокол № 1 від 17.01.2011р.


Завідувач кафедри
фізичної культури і спорту                                        О.П. Аксьонова

Комментариев нет:

Отправить комментарий